Tervetuloa Golli-palvelun käyttäjäksi!

Golli-sopimuksen tehtyäsi sinulla on käytettävissäsi verkkopalvelu, jonka avulla voit hallita tilaus-toimitusketjuasi tehokkaasti. Internet-selaimella toimivassa käyttöliittymässä voit vastaanottaa ja käsitellä kaupparyhmien tilaukset sekä lähettää näihin liittyvät sähköiset toimitussanomat. Käsittelyn päätteeksi saat tulostettua standardimuotoiset kolliosoitelaput.

Pääset tutustumaan käyttöympäristöön osoitteessa  www.golli.fi. Ensimmäisellä kirjautumiskerralla aktivoi käyttäjätunnuksesi klikkaamalla "Olen unohtanut salasanani / Uuden käyttäjätunnuksen aktivointi". Yrityksen pääkäyttäjänä voit luoda lisää käyttäjätunnuksia tarpeen mukaan.

Olemme koonneet tälle sivulle palvelun käyttöönottoon liittyviä asioita. 

1. Sopiminen tilaajien kanssa, yhteydet

Sovi tilaajasi tai tilaajiesi kanssa, mistä päivästä alkaen tilaukset välitetään Golliin.

  • Inex/ SOK/ AOK: assatuki.partner [at] sok.fi
  • Kesko: tuotealueiden hankintapäälliköt/ ostajat
  • Kespro: tuotealueiden hankintapäälliköt/ ostajat
  • Tuko: sovellustuki [at] tuko.fi
  • Heinon Tukku: tuotealueiden hankintapäälliköt/ ostajat
  • Meira Nova: tuotealueiden hankintapäälliköt/ ostajat
  • Wihuri: tuoteryhmäpäälliköt

Sähköistä tilausyhteyttä varten tilaajasi tarvitsevat mm. seuraavia tietoja:

  • Yrityksen nimi
  • y-tunnus
  • Yhteystiedot (yhteyshenkilö, yrityksen osoite, puhelinnumero, ja sähköposti)
  • Toivottu tilausten välityksen aloitusajankohta
  • Toimitustie: varasto, terminaali, suora

2. Tuotetietojen syöttäminen

Sovittuasi tilausten siirtämisestä Golliin, seuraava vaihe on tuotetietojen syöttäminen palveluun. On erityisen tärkeää, että tilaajan kanssa tarkastetaan tilattavien tuotteiden GTIN-koodit. Jotta tilaukset muodostuvat oikein, tulee järjestelmissä olla tallennettuna kaikki tilattavat tuotetasot :vähittäistuote+GTIN, myyntierä+GTIN.

Ohjeet tuotetietojen syöttämiseen löydät asiakastukisivustoltamme:

Tuotetietojen syöttäminen

3. Tarratulostimen valinta

Kolliosoitelappujen tulostamiseen tarvitset tarratulostimen. Laitteista ja tarvittavista tarroista on lisätietoja asiakastukisivustollamme:

Tarratulostimen valinta

Varmista ennen ensimmäisen tilauksen saapumista, että tarratulostin on oikein asennettu ja tulostus onnistuu. Tulostamista voi testata Gollin sisäänkirjautumissivun ( www.golli.fi) alareunasta löytyvillä testitulosteilla.

Huomioithan, että GS1 Finland ei myy, toimita tai asenna tarratulostimia tai niiden tarvikkeita. Apua tulostimen valintaan sekä tuotetietoja, hintoja ja asennusohjeita voi tiedustella laitetoimittajilta.

4. Tilausten käsittely

Saat ilmoituksen tilauksen saapumisesta sähköpostiisi. Toimitusmallisi mukaiset ohjeet tilauksen käsittelyyn löydät Gollin käyttöohjeesta.

  • Varastotoimitus s. 42-53 (Katso myös webinaari-tallenne)
  • Suoratoimitus s. 53-56
  • KUTE-toimitus s. 56-70
  • CD-toimitus s. 70-82

5. Käytön tuki

  1. GS1:n asiakastukisivustolta löydät Golli-palvelun yleisiä käyttöohjeita ja ohjevideoita
  2. GS1:n asiakaspalvelu palvelee käyttäjätunnuksiin liittyvissä tilanteissa ja uusien ominaisuuksien kuten laskutuksen käyttöönotossa
  3. Tilausten käsittelyyn ja toimitusohjeisiin liittyvissä tilanteissa ole yhteydessä suoraan tilaajaasi, esim.
  • Tilatussa määrässä on epäselvyyksiä
  • Saako tuotteita yhdistää samalle lavalle?
  • Mihin kiinnitän tarrat?
  • Kuinka painavia tai suuria laatikot saavat olla?
  • Pitääkö lähetyslistat tulostaa mukaan?

Tilaajien yhteystiedot

  • Inex/ SOK/ AOK: assatuki.partner [at] sok.fi
  • Kesko: toimitusketjun ohjauksen päälliköt
  • Kespro: toimitusketjun ohjauksen päälliköt
  • Wihuri: tuoteryhmäpäälliköt