Usein kysytyt kysymykset


Tälle sivulle on koottu Golli-palveluun liittyviä usein kysyttyjä kysymyksiä.

GS1_Symbol_Exclamation_Sign_RGB_2015-04-16_small

Suosittelemme käyttämään Gollia Edge-, Firefox- tai Chrome -selaimilla, ja päivittämään selaimen uusimpaan versioon.

Osa Gollin käyttöhäiriöistä johtuu selaimesta. Selaimesta riippuen näkymät voivat olla erilaisia kuin ohjeessa tai esimerkiksi osa painikkeista ei näy ollenkaan.


 

Olen tekemässä Golli-sopimusta. En muista GS1-yritystunnistetta, mistä saan sen?

GS1-yritystunnistetta voi tiedustella asiakaspalvelustamme.

Minulla ei ole verkkopankkitunnuksia. miten voi allekirjoittaa Golli-sopimuksen?

Lomakkeen voi täyttää myös pdf-muotoisena. Allekirjoitetun sopimuksen voi tällöin lähettää skannattuna tai postitse.

Mitä pitää tehdä, jos y-tunnus muuttuu?

Tilaajan ja GS1 Asiakaspalvelun kanssa täytyy sopia tunnuksen vaihtoon sopiva päivä. Golliin muutetaan OVT-tunnus sovittuna päivänä siten, ettei se aiheuta ongelmia tilauksien siirtymiseen.

Vastauksia tähän aiheeseen löytyy sivulta

TUOTETIEDOT GOLLISSA

Vastauksia tähän aiheeseen löytyy sivulta

Kuljetustavat, kuljetustilaus

Miten seuraan saapuvia tilauksia? Pitääkö käydä Gollissa katsomassa?

Gollista voi saada sähköposti-ilmoituksen saapuvista tilauksista. Ilmoituksen voi kytkeä päälle käyttäjäkohtaisesti.

Voinko poistaa tilauksia Gollista?

TILAUKSET -osiossa tilauksen voi poistaa Käsitelty muualla- painikkeesta. Kun tilausvahvistus on lähetetty ja tilaus siirtynyt KERÄYS -osioon, tilausta ei enää voi poistaa.

TILAUKSET- osiossa muutin tuotteen toimitusmääräksi nollan, koska tuotetta ei pystytä toimittamaan. Keräyksessä huomasimme, että tuotetta onkin varastossa. Saanko palautettua rivin tilaukselle?

Kun tilausvahvistus on lähetetty ja tilaus KERÄYS -osiossa, riviä ei enää pysty palauttamaan. On suositeltavaa, että rivejä ei nollata käsittelyn alussa, ellei toimituspuutteesta ole täyttä varmuutta.

Tällaisessa tilanteessa, tilaajalta täytyy pyytää uusi tilaus.

Voiko Gollissa lisätä tilaukselle tuotteita?

Tavarantoimittaja ei voi lisätä tilaukselle tuotteita.

Mitä pitää tehdä, jos on ollut jo Golli -käyttäjä, mutta ottaa mukaan uuden tilaajan?

Uuden tilaajan kanssa on sovittava tilausten siirtämisestä Golliin. Asiakkaan tulee olla yhteydessä tilaajan teknisiin tukihenkilöihin tai muihin yhteyshenkilöihin.

Jos toimituspäivä osuu arkipyhäpäivälle, siirtääkö Golli automaattisesti päivämäärää?

Golli ei tunnista arkipyhiä. Jos toimituspäivä osuu arkipyhään, Gollissa valitaan manuaalisesti korvaava toimituspäivä, joka on tilaajan kanssa erikseen sovittu.

Jos toimituksen sisällössä onkin virhe, joka huomataan tilaajalla vastaanottovaiheessa, tuleeko tästä ilmoitus Golliin?

Golliin ei tehdä toimitusreklamaatioita.

Vastauksia tähän aiheeseen löytyy sivulta

TARRATULOSTIMEN VALINTA

Vastauksia tähän aiheeseen löytyy sivulta 

Laskun lähettäminen Gollista