Mobiilioptimoitujen tuotekuvien aineistovaatimukset

Mobiilioptimoiduilla tuotekuvilla (MRHI, Mobile Ready Hero Image) tarkoitetaan tuotteen verkkokauppamyyntiin käytettävää kuvaa, joka on muokattu erityisesti pienikokoisilta mobiilinäytöiltä tai matkapuhelimilta katseltavaksi. Kuvaa on selkeytetty niin, että kuluttaja voi helposti tunnistaa tuotteen, vaikka kuva on pieni ja tuotteiden selailua tehdään nopeasti.

Mobiilioptimoiduissa tuotekuvissa korostetaan neljää tärkeää tietoa, jotka ovat oikean tuotteen valitsemiseksi kuluttajalle oleellisimpia:

  1. Brändinimi
  2. Tuotenimi
  3. Variantti
  4. Määrä tai nettosisältö
LAMBI mobiilioptimoitu tuotekuva

MOBIILIOPTIMOITU TUOTEKUVA (Kuva: Metsä Tissue)

Tarvittaessa näiden lisäksi voidaan korostaa muuta oleellista, variantin kaltaista sisältötietoa, esimerkiksi: ikäryhmä, koko, käyttökerrat, annosmäärä, talouspaperin kerrokset jne. Kampanjoihin liittyviä merkintöjä tai esimerkiksi valmistajan omia pakkausmerkkejä ei tule korostaa. 

Mobiilioptimoidun tuotekuvan vaatimukset Synkka-palvelussa

  • Ilman kallistus- tai kuvakulmaa (suositus)
  • Resoluutio: 90 ppi
  • Väriavaruus: sRGB
  • Tiedostomuodot: JPG/PNG
  • 600x600 (minimi), suositellaan neliön muotoista kuvaa
  • Valkoisen alueen määrä tulee minimoida, jotta tuotteen digitaalinen kuva olisi mahdollisimman suuri
  • Syväyspolku vapaaehtoinen
  • Kuva tulee nimetä GDSN-standardin mukaisesti

MOBIILIOPTIMOIDUT TUOTEKUVAT, GUIDELINE