Uuden Synkan käyttöönoton aikataulu

GS1 on heinä-elokuun aikana testannut järjestelmää, kääntänyt tuhansia tuotetietokenttiä, nimitietoja ja tekstejä, testannut kymmeniä kertoja tuotetietojen massavientiä ja valmistellut mahdollisimman helposti käyttöönotettavan uuden Synkka-palvelun. Nyt olemme päässeet vaiheeseen, jossa asiakkaamme pääsevät halutessaan tiiviimmin mukaan uudistukseen.

Asiakkaat pääsevät tutustumaan testiympäristöön syyskuun alussa.  Webinaarit käynnistyvät samoihin aikoihin, jolloin järjestelmän käyttöön on myös mahdollista tutustua ohjatusti. Kaikissa webinaareissa on vielä tilaa, joten kannattaa ilmoittautua mukaan. Webinaarien tallenteet tulevat myös asiakassivustoillemme myöhempää katselua varten.

Nykyisessä Synkan tuotantoympäristössä olevat tuotetiedot viedään testiympäristöön syyskuun loppupuolella. Lokakuun alussa avaamme tuotantoympäristömme yhteystestauksia varten. Marraskuun alussa käyttökatkon alkaessa siirrämme kaikki tuotetiedot ja kuvat uuteen tuotantoympäristöön. Uuden Synkan käyttöönotto tapahtuu 8.11.2017.

Huomioithan nämä seikat käyttöönoton yhteydessä

Nykyinen Synkka-palvelu on käytettävissä perjantaihin 3.11. saakka. Käyttökatko ajoittuu ajalle 3.-8.11., jolloin tuotetietoja ei pääse muokkaamaan Synkka-palvelussa. Tuotetietojen julkaisussa kannattaa huomioida vastaanottajien valikoimajaksojen ajat ja ylläpitää tuotetiedot hyvissä ajoin ennen käyttökatkoa.

Tavarantoimittajien kannattaa varautua käyttöönoton yhteydessä täydentämään ja ylläpitämään puuttuvia tuotetietoja. Tulevista tuotetietomuutoksista löydät lisätietoa  Mikä-muuttuu -sivustolta.

GS1 ylläpitää erillistä  Valmistaudu käyttöönottoon -sivua, jolla julkaistaan asioita, joihin toivomme asiakkaiden varautuvan ja valmistautuvan. Sivun sisältöä täydennetään jatkuvasti, eli sitä kannattaa seurata aktiivisesti.

Takaisin uutishuoneeseen